Recept za domaću TARHANU / TRAHANU - Kako napraviti tarhanu?


Kao mala voljela sam čorbu od trahane / tarhane i uvijek sam uživala gledajući kako je moja nana pravi. Čak bi uleti pa pomogni što sam mogla ali većinom sam smetala :D


Evo, došao je red i na mene da je ja napravim i to po starom receptu. Jedina izmjena je ta što sada živim u stanu i sušenje tarhane na stolnjacima je nemoguća misija hahahah, zato sam ubrzala proces i koristila pećnicu :D

Sastojci:

- 1 kg brašna (ja sam koristila meko brašno T 405 (D). T 400

- 600 ml tople vode

- i  još oko 1500 g brašna za umijesiti u kiselo tijesto i za rastiranje tarhane


Moj mali nered :D


Priprema tijesta:

U jednu posudu dodati 1 kg brašna zamijesiti tvrđe tijest sa 600 ml tople vode.

Kada ste umijesili tijesto, lijepo ga oblikovati u veliku kuglu i staviti ga u veću posudu koju ste prethodno dobro očistiti i posušili.

Poklopiti poklopcem ili staviti u neku veliku kesu, dobro zatvoriti i ostaviti na toplom mjestu najmanje 2 dana. Idealna temperatura je između 25 i 30°C).

Nakon 24 tijesto će biti puno mjehurića i počet će dobivati kiselkasti miris. Nakon dva dana na površini tijesta se može stvoriti sivkasti ili bež sloj tijesta koji se prije daljeg postupka pripreme trahane uklanja. To možete uraditi laganim pokretima kašikom. 

U kiselo tijesto sada postepeno dodajete ostatak brašna ( zavisi od kvalitete, trebat će vam 1100-1200 g brašna i zanijesite ponovi tvrdo tijesto. 

Tijesto je potrebno dobro umijestiti kako bi se izbjegle grudice brašna.


Kada ste ponovo dobili kuglu tvrdog tijesta, kidati komadiće veličine lješnjaka i stavljati ih u veliki pleh ili tepsiju i svako malo posuti brašnom kako se komadići ne bi zalijepili. U nekoliko navrata rukama izmiješati komadiće sa brašnom.


Eh sada...... Po tradiciji i starinskom običaju, ovi komadići su se protirali kroz rešeto ali obzirom da sam ja daleko od rodne grude, i ovdje gdje sam sada nisam uspjela naći rešeto, koristila sam mali multipraktik u koje sam dodavala komadiće tijesta i po 1 do 2 kašike brašna. (Ostatak od onih 1500g)


Tako usitnjeno tijesto prosijati kroz sito, kako biste odvojili višak brašna i istresti na veliku tepsiju (pleh) od pećnice ili na pek papir. 


U slučaju da vam bude većih komadića nakon što prosijete tarhanu, samo ih vratite u multipraktik i sameljete sa ostatkom tijesta.

Ovako ponavlajte sve dok ne istrošiti sve komadiće tijesta.

* Ako vam se desilo da vam je ostalo puno brašna nakon što ste prosijali tarhanu, u njega postepeno dodajte toplu vodu i ponovo zamijesite tvrdo tijesto i radite isto kao na početku.


Tarhana se prije sušila danima na sobnoj temperaturi i na čistim stolnjacima, ali kako svi nemamo tu mogućnost savršen način za osušiti je pećnica.


Ja sam sušila 4 pleha odjednom. Tačnije dva pleha i rešetke sa pek-papirom. Znači na rešetku od pećnice staviti pek papir i preko rasporediti tarhanu. Pokušajte ne pretrpavati plehove i papir tarhanom jer će to odužiti proces sušenja.


Sušiti je oko sat i pol do dva na 80°C, sa ventilatorom, s tim da ostavite vrata pećnice malo otvorena tako što ćete staviti drvenu kašiku, kako bi zrak mogao da izlazi.  


Svakih 20-30 minuta promiješati tarhanu a kada je tarhana gotova znati ćete kada počne da "šuška" dok je miješate i kada prstima.ne možete da zdrobitr veće komadiće tarhane.


Osušenu tarhanu ostaviti da se dobro ohladi, spremiti je u staklene posude sa poklopcem i držati na suhom i hladnom mjestu.

Nadam se da vam se svidio ovaj recept 💕

Ako ne jeste, slobodno me zapratite na ovom blogu ili na jednom od profila na društvenim mrežama.👇

A možete se i besplatno pretplatiti na moj youtube kanal a na ovom linku 👇

YouTube

Autorsko pravo zadržava ©Kuhanje je zabavno, 2022




Primjedbe