HALVAPITA ili Halvuša ~ Stara tradicionalna bosanska slastica




Ne znam zašto ali ovih dana sam raspoložena samo za starinske slastice. 🙈 Da li možda zbog jeseni i tih živopisnih boja koje me podsjećaju na šareno djetinstvo kada smo svi u kući spremali zimnicu.
 Dane kada sam kao dijete letala oko stola i "hapala" sjeckano povrće. Sjećam se, bio je jedan drveni sto ispod loze crnog grožđa i 2 klupe. Dedo rahm. nekad napravio. Prostri bi se stara mušema preko stola i istresi svo to šarenilo. Paprike, crvene, zelene, žute, šarene,... Paradajz,.... Mrkva ...kupus....more soli i bibera u zrnu ... Dva velika bijela bureta u koje sam ja mogla komotno stati... I 5-6 galona sa starim etiketama (Bog zna iz koje godine). Zasjeli bi svi oko stola i prihvatili se posla. Ja sam većinom ribala mrkvu i sjekla zeleni paradajz a zatim bi sve to pomiješali u jednu "banjicu" posolili i ostavili da kisi...sjećam se i tog oporog mirisa iz banjice .. Huh... 

Kada bi bilo vrijeme pauze nana bi nam na brzaka napravi nešto da zasladimo i povratimo snagu. 🥰 To je u većini slučajeva bila halvapita koja se jako brzo spremala i koja bi nas zagrijala nakon par sati na hladnome vjetru. Pravila bi je u starinskoj plavo-bijeloj okrugloj tepsiji. Nekada je išara kašikom a nekada onim starim bijelim fildžanom sa onom zlatnim zvijezdom na dnu. 🥰 Pošto je uvijek bilo domaćeg mlijeka, skinula bi kajmak sa njega i "nabacala" na pitu a zatim bi nabaci i koji orah.... Tepsija bi se postavi na isti stol sa ostatkom nezavršenog posla i halvapita bi nestala u sekundi. Svako sa svoje strane pravio bi "rovove" dok ne dođe do sredine. Sjećam se da bi (iako više sita) uvijek žurila da pojedem tu sredinu, ne znam ni sama zašto ali eto bio mi je ćejf 😁😁

Eh tako i danas... U drugoj državi ispod tuđeg sunca... Bez zimnice i mušema naprvih sebi halvapitu, na isti onaj način kako je nana (rahm.) radila. Miris me je vratio u sjećanje pa sam zato i napisala ovaj dugi post..... U sjećanje lijepih dana ❤️❤️


Sastojci:
- 2 šolje vode (400 ml)
- 1 kašika šećera 
- 4 kašike ulja
- 4 kašike pekmeza od jabuka
- 8 kašika brašna 

Preliv
:
- 1 šolja vode (200 ml)
- 3 kašike pekmeza
- 3 kašike šećera
I još po želji: 
- kajmak
- krupno sjeckani orasi

Kako bi bili sigurni da sve radite kako treba, predlažem vam da pogledate video 👇


Priprema:

U jedan lonac dodati vodu, šećer, ulje i pekmez od jabuka te staviti na prokuha.

Kada voda prokuha smanjiti temperaturu na srednje i dodati brašno. 
Brzim i konstantnim miješanjem kuhati par minuta dok se smjesa ne zgusne. Dobro miješati kako bi izbili sve grudvica od brašna ali ako koja i ostane neka vas to ne brine. Neće imati uticaja na ukus halvapite 😁

U jednu tepsiju dodati ulja i istresti vrući smjesu od brašna. Polako rukama okrenuti par puta na ulju a zatim tijesto rasporediti po cijeloj tepsiji. 
Nastojati da debljina tijesta svugdje bude jednaka. 

Uzeti fildžan ili manju čašu pa ocrtati šare u krug kako što možete vidjeti na slici.

Halvapita se peče na 220°C 25 do 30 minuta (zavisno od pećnice)

U međuvremenu izmiješati sastojke za preliv.

Kada je halvapita pečena, vruću politi prelivom i ostaviti da sve upije. Neka vas ne brine to što "pliva" u vodi. S vremenom će ona sve to upiti.

Po želji je posuti kajmakom i orasima.

Tradicionalni i po bosanskom običaju halvapita se jede topla iz tepsije, ali je možete jesti i hladnu a također i serviranu na tanjurima. 



Kako god da se odlučite, vjerujem da ćete uživati u svakom zalogaju 🥰

Ako vam se dopao ovaj recept, možete me zaptatiti na mom blogu ili na slijedećim linkovima:


Autorsko pravo zadržava ©Kuhanje je zabavno, 2021

Primjedbe